Jag vaknar alltid igår.

Barn.
Förlovning.
Stress.
Lycka.
Terapi.
Frustration.
Samarbete.

Det är mycket tankar och känslor i mitt inre kretslopp just nu.
Men, jag får ta det för vad det är.
Livet. Det är vad DET är.
Och det finns ju någon slags (iaf hos mig) hatkärlek till livet.
Man vill ha, man vill känna, man vill...Leva.
Och jag tycker nog att det är just det jag gör nuförtiden.
Jag lever istället för att,helt sonika, bara, överleva.
Lina har inga planer what so ever att föda än iaf.
Viljan och motivationen finns såklart där.
Men barnet tycker nog att magens motsvarighet till Hilton
passar alldeles utmärkt för några nätter till.
Natten mellan den 2:a och den 3:e.
Thats my guess.

Men vi gör vad vi kan. Lina vilar just nu.
Hon måste ju vara "fit for fight" när matchen drar igång.

Vi träffade våran nya BVC-tant igår.
Hon verkade vettig.
Erfaren är nog ordet jag fiskar efter och
uppenbarligen så nappade det.
Zlatan spelade igår.
Champions League.
Inga mål. Men dock 3 pinnar för laget.

Idag ska Lina gå på "Mor & Barn-grupp".
Hon gillade ju det förra säsongen.
Mycket.
Kul för henne att få komma ut lite, och träffa andra mammor.
Det är hon värd.
Förlovningsplanerna då?
Trodde ni allvarligt att jag skulle skriva det här?
Då trodde ni rätt.
Vi kommer säkerligen förlova oss innan nyår.
Lina vill, jag vill.
Allt känns rätt.
Vi hade ju ett litet "set-back" ett tag men det är
över och förbi. Och alla andra bekymmer gällande vårat
sociala nät, så är det/dem begravda längst ner i jordkällaren.

Ska även gå till Skatteverket idag tror jag.
Lina och jag ska ju heta som jag i efternamn.
Leah har ju redan mitt namn.

Skrev nog detta i raketfart..Som vanligt.
Får ta mig tid istället och skriva med bättre språkbruk.
Nej nu är det anabola-speed igen.
Här kan man ju inte sitta hela dagen.


Lina, jag älskar dig.
Och tack för att du har förändrat mitt liv till ett liv.

Du & jag Lina, Jag & du. Alltid.

Ps. Jag har klippt mig. Nöjd! .Ds

Slutspurt.

Bara raksträckan kvar innan vi är där.
Ett till barn.
Ett liv.
Och jag är både glad, nervös och...nervös.
Men vi har ju egentligen inget att vara oroliga över.
Det gick ju galant med Leah, trots att nån tyckte att
vi behandlade henne som ett ägg.

Det märks att det är slutet på en graviditet.
Jag och Lina hugger lite på varandra.
Hon är väldigt trött.
Det förstår jag ju,givetvis.
Jag kan även relatera till hennes värk.
Eller iaf att ha en nästan overklig verk i kroppen.
Fast ibland glömmer man att hon har humörsvängningar
och att hon har ont. Det är en balansgång.
Och det går förvånansvärt bra ändå.




Hur många av er som läser kan ärligt säga att ni
skulle kunna umgås med eran partner 24 timmar
om dygnet sju dagar i veckan.
Med undantag för ngn timme hit och dit.
Samma rum hela tiden i princip.
Vi går till ICA och alla andra affärer tillsammans.

Förstår NI nu hur starka känslor vi har för varandra?

Tänk ärligt på detta.
Skit i & svara, tänk på det bara.

Godmorgon världen.
Ny dag. Helt ny spelplan.

Klassikerlådan,vad annars?

Jag är vaken!
Matchen kan börja. Det slog mig precis att Zlatan kanske
inte startar. Får se om ett par minuter.
Min uppladdning har inte varit vad den brukar.
Leah är lite småsjuk och hängigare än vanlig.

Tänkte tidigare på när min syster & co dyker upp.
Det kanske blir när William gifter sig. (han är 4)
Ska kanske tillägga att vi inte pysslar med bortgifterier
och såna grejer i våran familj/släkt.
Så att det inte tolkas fel.



Hade noll lust att skriva blogg. Men var tvungen att få tiden att ticka
litegrann iaf. Kom igen nu då klockjävel.
Ska dunka i lite steroider i klockan så den tickar lika
snabbt som den genomsnittlige alkisen tar sig
till bolaget vid 10 på morgonen.

Ett potpurri av livet.

Just nu:
Esmeralda, Isabell och vi andra tittar på Idol.
Lina har klippt sig!?
Det blev hur snyggt som helst.
Min lilla Lina, snyggast i stan.
Och imorgon ska jag till barberaren och få
mitt hår trimmat. Det var ju ett tag sedan.
Hade jag bara pengar skulle jag klippa mig var 3:e vecka.


Lina har ju lovat att hon ska börja köpa lite kläder
och komma i shape när hon inte längre är gravid.
(Vilket hon har varit 75% av vår tid tillsammans)
Med det sagt, så vill jag lägga till att jag tagit på mig det
eminenta ansvaret att fixa en hel outfit till henne.
Jag kunde nästan skära i den tvivelaktiga känsla som spred
sig i rummet när orden hade passerat mina läppar.
Men jag passade på att visa mina kunskaper när vi var
inne på Eurosko. Min blick föll på ett par knähöga vita skitsnygga stövlar.
Och vi var i totalt samförstånd gällande ovanstående.


Jag borde skämmas.
Zlatan blev historisk. Vart var jag?
Jo, jag låg i sängen och trynade. Jag MISSADE det
(om man nu ska rangordna ögonblick)
3:e största ögonblicket i mitt liv.
Jag är en dålig Zlatanista.
4 matcher. 4 mål.
Inte ens Maradona, Etó, Stoichkov (stavning på ungraren?)
har kunnat klara av en bedrift av Zlatans kaliber.
Får skärpa till mig tills nästa ögonblick.
Jag ber till den store fotbollsguden att han klämmer in
en till jävel, jag bryr mig inte hur. Bara om.


Nu ska jag passa på att tacka Lina för att hon just nu
ger Leah välling. Jag skulle gjort det.
Jag är en dålig Leahista....

Thats a...Goodnight.


FIFA Online.

Oh shit, såg på en reklam nyss på TV4Sport.
Sveriges bästa FIFA spelare-09 är igång.
Ska kolla in Fotbollskanalen.se och se vad det är för något.
"Om man bara hade ett PS3".

Nu sover Leah. Lina la henne ikväll.
Vi kom hem från lekparken, och där träffade vi Robert
och hans rottweiler Ozzy.
Jag målade lite förut. Och jag blev nöjd med resultatet.
Mycket bra.




ooops.

Monday means murder. (i wish)

Bröllop? Jag såg att min syster Sofie skrev en kommentar
på mitt förra inlägg. Vi får väl se vad som händer framöver.
Ett vanligt bröllop,i kyrkan och allt sådant, är inget jag eller
Lina är speciellt intresserade av. Men däremot att åka
utomlands och gifta oss på ett lite mer exotiskt ställe
än en kyrka, DET är nog vad det blir.

Fast, en fest efteråt, hemma, blir det såklart.
(MEN, jag vill även tillägga att detta bara är
rena spekulationer från min sida än så länge)

Jag menar, Leah har ju redan mitt efternamn.
Och Lina vill byta, så då är ju saken biff haha.
Det kanske inte är på dem grunderna ett par väljer att
svära varandra evig trohet.
*ner på jorden igen*

Leah är på dagis och leker med sina nyfunna kamrater.
Lina har precis klivit ur badet och är söt som vanligt.
Och jag då? Jag ska kolla klart på Sopranos
och sen är det dammsugaren som gäller.
Lekparken väntar nog på Leah i eftermiddag som vanligt.
Eller var det tvärtom?

Ska börja gå mina promenader igen.
Börjar med halva imorgon.
Det första steget mot en snygg kropp och en
sund"are" livsstil. Och eftersom jag inte dricker
eller springer på massa skitställen som MCdonalds
eller Frasses så lär ju resultaten komma rätt fort.

Och chokladisar, 1 gång i veckan. Det har både jag och Lina bestämt.


Farsan,taggning,Lina.

Shit vad taggad jag blev på att börja träna när
jag träffade farsan tidigare i veckan.
Han kör ju Krav Maga flera ggr i veckan, plus att han
ligger i med styrketräning ett par pass i veckan.
Han hade även varit med i anstaltens fotbollsturnering.
Han blev vald till turneringens bästa målvakt.
Vi hade även ett skitbra samtal han och jag.
Vi var ute med hans schäfer Zacke, och snackade lite
skit. Såklart skulle han ju köra lite slagtekniker och sånt.
Jag hade gjort exakt likadant.
Jag vill börja träna, men vi hade inte råd denna månad.
Javisst fanns chansen att köpa ett kort, men då skulle vi inte
fått den här chansen att träffa min familj.
Eftersom biljetterna är för jävla dyra.
Och Leah behöver ju verkligen bra och positiva människor
runt sig, speciellt släkt och vänner.

Jaja,nu jävlar blir det medlemskap på ett gym.

Kollade på Feyenoord - PSV Eindhoven.
Ganska bra match, mycket fart och fläkt.
1-3 blev det till slut. Men men, den viktigaste då?

MANCHESTER UNITED - MANCHESTER CITY
4-3
Fyfan så bra avslutning på veckan.

Ska kolla min mail nu, kanske har jag fått ett mail som
jag väntat på nu? Hoppet är ju som ni vet det sista
som överger en. Vissa behöver ju hoppas
lite i sådana här kristider.
Lina:

Jag älskar dig. Även om det bara är vi tre nu,
så är vi snart 4. Då är vi en "riktig" familj.
Och vi har ju sett, vi klarar det här galant.
Att vi inte har bråkat på..Ja sen i somras egentligen,
det är ju ett facit som de flesta skulle vilja smygtitta på.
Det finns ju de som aldrig lär sig hur man lever med varann.
Men inte vi.
Och när graviditeten är över, och vi har en till underbar varelse,
ja då vet du, då vet du vad vi ska göra, eller hur?
Som sagt, jag älskar dig. Det vet jag att du vet!

G´s 2 Gents

Idag fick jag en idé, en uppenbarelse om du vill.
Tänker inte droppa några detaljer, men det jag kan säga
är att detta var för mig nog den bästa idén på länge.
Two persons, two words, today, tomorrow, forever!

Igår var det futbol, La Liga, men det visste ni ju.
Zlatan blev serverad en smörpassning, och gör en liten
patenterad Zlatan-chipp, och saken var biff.
5-2 till Katalanerna när slutsignalen var ett faktum.
Bra match, snygga mål, Messi storspelade.
Hur kan en så liten kort spelare vara så jävla superb?
Messi alltså, typ 159 cm lång, medans Zlatan är ungefär 193.
Lite kul kuriosa.
Lekparken är väl nästa sak på "To-Do"-listan.
Det brukar bli 2 turer dit på lördag/söndag.
Men vad gör det, hon gillar det.
Haha, igår så fick hon låna en spade av en lite äldre flicka.
Hon tackade genom att sprätta sand både på flickan
och hennes farmor. Haha.
Pappa rätt upp och ner.
Fast jag tycker att hon är ganska lik min farsa ibland.
Vissa blickar och ansiktsutryck.

Vi var ju hemma nu i veckan. Hemma hos morsan alltså.
Pappa hade sin första permis.
Bara en kort iof, en 8 timmars.
Men det var kul som fan. Riktigt uppskattat.
Dem hade saknat Leah. Mycket.
Vi var hemma hos syrran dagen efter vi hade kommit
ner, och allt jag kan säga är nog att jag och syrran min
har nog aldrig umgåtts så länge förut.
Iaf inte i vuxen ålder.
Leah och Amanda (syrrans yngsta), har ju inte träffats
på hur länge som helst.
Det skiljer bara 5-6 veckor emellan dem, på så
sätt är det synd och skam att vi inte träffas mer.
Ska be syrran skicka lite bilder som togs.
Ska skriva mer om detta när tid finnes.
Nästa inlägg´comin up!

So here we go again.

Ny blogg.
Känns faktiskt ganska skönt att börja om på ny kula,
med nya förutsättningar. Fresh.
21.55 Är såklart tiden som gäller för dagen.
Zlatan ska med sitt Barcá möta Atletíco Madrid.
Brukar bli fartfyllda matcher där forwardsrollerna
brukar stå i centrum. Kanske blir så även idag.
Den som lever får se.

Nu måste jag ju meddela alla människor därute att jag
skiter fullständigt i den andra bloggen.
Jag menar, man kan ju inte stå kvar och stampa i samma
skithög hur länge som helst. Am i right?

Mitt val av namn till bloggen?
Vill ni ha en förklaring?

Ok here it goes:

PressPlay betyder för mig att man såklart sätter igång
något, en låt på en CD-spelare, eller en film på en DVD-spelare.
Eller helt sonika att man trycker på play i livet,
att man skriver/säger det man vill utan förbehåll.
Bort med tandskyddet, av med pungskyddet,
nu jävlar får nån steppa upp och säga som det är.
Och den rollen ska jag axla, no doubt.
Men just nu är det fotboll.
Och btw, min blogg har i detta nu 0 läsare.
Men det är en ny dag imorgon.
Sprängfylld med sanningar om oss alla.
Så ta er i arslet och håll hårt i hatten för nu jävlar
kommer det bära iväg.
Sincerly yours.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0