Milo!

Igår eftermiddag står jag och bakar chokladbollar.
Klockan är ungefär 14-30.
Lina hade väldigt ont, och hon klagar sällan.
Lina ringer förlossningen som låter henne avgöra själv.
Inte så jättesmart då Lina har en tendens att pressa sig hårt.

Men.
Taxi rings in runt 15.15. Jag meddelar min mamma
att saker kanske är i rörelse.
Inne vid förlossningen runt 15.50.
Väntar på personal.
Lina är öppen. Helt öppen!
Det blir fart på både barnmorskor och oss.
Jag är nu lite nervös.
Lina har tok-ont.

(Detaljer om själva förlossningen tänker
jag inte skriva här. Det har ni inte med att göra.)

Kan skriva att Lina klarade detta utan bedövning what so ever.
Och det är jag stolt över. Min Lina = Superwoman !
Milo föddes alltså på cirka 12-13 minuter.
Sug på den du.
Hon är som gjord för detta.
Och vilken vacker grabb det är.
Han kommer att bli, precis det han vill bli.
Han och Leah är utan tvekan mitt liv.
Min enda anledning att finnas till stavas: min familj.
Det finns så mycket att skriva, men av respekt för mig och Lina
och givetvis barnen tänker jag spara de minnena för mig själv.
Inom familjen.
Däremot kan jag skriva hur galet stolta mina föräldrar blev.
Och gissa vem som fick veta först?
Min mamma. Nyfiknare farmor får man leta efter.
Jag antar att virknålarna slår gnistor i detta nu.
Och pappa, dubbelfarfar vid 47 års ålder.

Jag kommer inte ihåg ordningen men jag vill
tacka alla som gratulerat oss.
Syrran, Min farmor och farfar, Linas pappa Kaarlo.
Och såklart Linas mormor Inga ifrån Hudik.
Min pappas kusin Åsa pratade jag med idag.
"Åh herregud så vacker"-sa Åsa när jag skickade ett mms.

Så sant. Min son, Milo. Världens sötaste grabb.
Usch, börjar nästan tjuta nu..

Och ett stort tack till Esmeralda som passade Leah under denna tid.
Det var hur snällt som helst.
La Leah på kvällen (först utfodring så klart),
sen upp och lekte, till dagis.
Hämtade på dagis. Lagade en jättegod middag
för att sedan följa med till lekparken så att Leah
skulle få gunga lite och så.
Tack Esmeralda. Tack.

Jag var lite orolig först hur det skulle bli.
Men när jag såg honom, då visste jag.
Det kommer bli excellente!

Nu är vi en "riktig" familj.

Hoppas att jag inte glömde någon nu...


Såklart jag gjorde...Min bror Viktor. Tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Super Grattis till er båda!! Och såklart ett stort grattis till Leah som blivit stora syster! Är så glad för eran skull! Massa kramar

2009-10-09 @ 21:10:22
URL: http://trixiies.blogg.se/
Postat av: H

Tack systeryster!

2009-10-10 @ 10:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0