Karlsson, Karlsson Världens bästa...

Idag har vi varit på IKEA och köpt en tavla till vardagsrummet. Skitsnygg.
Och ett par plastskålar för 12:- till Leahs äta-mat-helt-ensam-träning. (hängde ni med?)
Plus en takplafond till hallen.
Tavlan lyfte hela rummet.
Och Leah har varit på dagis och härjat under tiden för våran shopping.
Nu badar den lilla gullungen med sin mamma. Hon gillar badningen. Den äger.
Inatt skall vi ha barn. Det kommer ni väl ihåg?
Vi får se om jag har rätt. Eller, NI får se att JAG HAR rätt.
Skatteverket sket sig den där dagen. Men dem finns ju kvar på måndag.
Ska kolla in deras sida och kolla upp det där med efternamn och dess regelverk.

Leah heter ju redan som mig, till min stora glädje,givetvis. (Och NEJ detta är ingen pik)
Och samma namn kommer ju gälla för våran lilla i Linas mage. Och mamma Lina med såklart.
Vad bra, alla ska ha samma tröja när vi spelar i samma lag.
Jag menar, det skulle ju se skumt ut om två DIF-spelare skulle ha Real Madrid-tröjor.
Enda skillnaden är väl tröjor VS namn. Men skitsamma då. Jag har relativt intelligenta läsare.
Det är ju likadant överallt.
Vissa drar upp snittet, och vissa drar ned det.
Och vem är jag att påpeka detta? Det är bara en åsikt, en åsikt bland alla andras.
Det enda som diffar lite är väl att jag har en slags "veto-rätt" i min familj.
Likaså Lina. Och det har ju inte alla ni som läser. Dock ger jag era synpunkter en
stund för eftertanke. Och väljer sedan vad jag gör med den.
Kanske papperskorgen, eller vart man nu kastar idéer och åsikter. Kanske finns någon typ
av "akademisk-komposthög".
Eller så finner jag just Ditt förslag eller Din tanke så användbar att jag använder den
i min vardag precis som Du har gjort.
Nej, nu funderar jag på glass och fruktcocktail. Chokladsås? Givet.
Man lär ju passa på lite nu när man bara har ett barn. Sen blir det gröt på morgonen
så man står sig hela dagen. Nu, nu har man ju fan nästan semester.
Jajustdet. Helvete, ironi fungerar ju inte på internet. Och jag har överkonsumerat
chokladbollar på ett sätt som skulle få hela den här festen efter Ramadan att verka som
en tisdagslunch hos Bulimikerförbundet.
God natt. Imorgon är jag och Lina Karlsson på sjukhuset och fixar o trixar fram en grabb.
En liten Karlsson på taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0