The great white.

Lite halvintressant dokumentär på 2:an just nu om vithajar.


Idag är det Match Day, på TV4 Sport. Deportivo La Coruña - Barcelona.
Hoppas att allas våran Ibrahimovic startar och pallar springa 90 minuter.
Men jag undrar om det verkligen finns 90 fräscha minuter i dem där stolparna till ben han har.
Jaja, hoppas att TV4:s så kallade "experter" får fan för deras smidiga uttalande om Messis relation till
Zlatan. Dem menade på att dem inte tycker om varandra, att dem väljer att inte passa till varann och så.
-Detta är alltså helt sant, det är inget vi bara hittar på, sa dem.
Hm, jaja. Idiotförklarad kan man ju bli för mycket mindre än att anklaga världens bästa spelare för en
sådan sak.
Chili låter väldigt bra, men det gör ju Chanel också. Im going crazy.
Det ska verkligen bli intressant att se hur Leah och Milo reagerar när jycken är hämtad.

Och just att det är en "Kamphund", men är det verkligen det?
Vad betecknar en "kamphund", är rottweiler en sådan?, dobermann?
För mig är en kamphund en hund man uppmanar och rent av tvingar till våldsamma utfall.
Men hunden är inte kamphunden, inte för mig iaf, det är idioten bakom kopplet.

Rent allmänt tycker jag att misskötsel av en hund, vilken ras som helst kan leda till
tragiska händelser. Både för hund och ägare.

Och jag tycker själv att jag kan leda en hund bra. Men jag har otroligt mycket att lära.
Ingen blir fullärd. Även om sunt förnuft tar en ganska långt på vägen, så finns det oerhört
mycket god kompetens att ta tillvara på genom instruktörer och media, böcker och filmer.

Men sunt förnuft är ju inte lika för alla. Vore det så, ja mina vänner, då skulle inte ordet
"kamphund" finnas, eller hur?

Min syster, och hennes sambo är båda väldigt bra med hundar. Dem har lite olika approach
men båda kan hundar. Och jag har nog lite mindervärdeskomplex gentemot min syster
gällande hunduppfostran. Lite "nu jävlar ska jag visa henne-känsla".
Och jag ser inte det som en last, snarare som en morot.
Och även om jag i hjärtat tror att min syster kanske skulle valt en annan ras,
så tror jag nog att jag har hennes stöd i mitt val av hund.

Och även dem andra. Men nu var det dom och speciellt min syster som kan detta.

Ska för övrigt passa på att skriva att min systers hund Pepsi har lämnat jordelivet
för de sälla jaktmarkerna efter 12,5 år. Pepsi var en Jack Russel terrier.
En grymt ball hund med en personlighet som får Lassie att ringa hundfångar´n.
Hoppas att min syster inte mår för tjyvigt nu. Han hade ett bra liv.


-Yours truly!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vet du att jackrussells oxå har använts som "kamphund", det kunde man inte tro om kelgrisen Peppen iallafall. ;)

Det är helt sjukt hela den här debatten om kamphundar, dom hundar som biter mest i hemmet är collies och golden läste jag någon statistik om för ett tag sen. Bara det att ingen ringer tidningen då, för då var det en tragisk olycka. Biter en ras som kategoriseras som "kamphund" är det ingen tragisk olycka utan mordförsök MINST (enligt tidningarna). Det ligger i en hunds natur att bita om den blir rädd t.ex. Vilken ras det än är! Det är inget som går att träna bort utan något man alltid måste ha i åtanke. Har man det och lär sina barn det så får man inga sånna problem, förutsatt att man ger den sin dagliga dos, träning, motion och kärlek förståss! Känner ni att ni har den tiden och orken att lägga ner på en valp så tror jag absolut att det här kommer gå jätte bra. Lycka till!

Fint hundnamn är ju oxå:

Bira, Shiva, Lycka, Beila, Riska, Iza, Kyra, Speja, Troja,

Hm det var dom jag kom på nu, alla slutar på A ser jag haha ;)

2009-12-06 @ 08:41:25
URL: http://trixiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0