* Knock knock- who´s there? *

11.52 december 2009 - Det första inlägget på väldigt,väldigt länge.

Mycket vatten har runnit under broarna sedan förra gången jag komponerade ett inlägg.
Otroligt, vad våra barn växer och frodas av våran härliga tillvaro.
Jag ser fram emot att få dela med mig av det jag kan, det jag vet.

Om någon dag ska vi vaccinera oss, eller ja, alla utom grabben då.
Jag tycker att det är en självklarhet att göra det, speciellt om man har barn.
Jag skulle nog inte förlåta mig själv, eller Lina, om någon av oss smittade barnen.
Hemska tanke.

Just nu upplever jag den bästa tiden tillsammans med min familj.
Vi gör saker, vi trivs, vi lever.
Visst, det är inte alltid på topp. Men dalarna är inte lika svindlande att falla ner i längre.
Fast, topparna är högre, med en helt annan varaktighet än innan. Med mer kvalitativt innehåll.

Jag och Lina har pratat en del om att skaffa hund. Och vad händer?
Min f.d övervakare och numera gode vän skickade ett sms för cirka 2 veckor sedan.
Hans bekant föder upp hundar, närmare bestämt rasen American Staffordshire (Amstaff).
Och jag kunde få en tik på foder. Enda kravet var ett kontrakt och en kull när tiken är två år fyllda.
Jag har ju tvekat då den här situationen känns igen från tidigare.
Men ett juridiskt bindande avtal, med två vittnen som intygar äktheten på kontraktet,
ja då är det ju faktiskt lockande.
Så, jag ska bli en stolt ägare till en amstaff. Jag har redan tittat på valparna. (Om jag nu tvekade,
så var det kanske ett misstag att titta på dem små underverken).
Och vi har sagt att det ska bli min hund. Mitt ansvar.
Ska bara komma på ett bra namn.
Det är skönt att grabben är född, så hierarkin är ordnad redan.
Valpkurs ska jag genomföra.
Vi ska förmodligen flytta. Till en 3:a. Men inte nära stan.
Så nu blir det ännu krångligare att komma hit, haha.
Boken är nu avklarad.
dagens låtcitat " Har jag gett dig en öl, har jag förmodligen pissat i den. slutcitat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0