Godmorgon världen.

"2:a advent".
Vi tände 1:a ljuset igår hehe. Bättre sent än...

Läste kommentaren från syrran på det förra inlägget, och jag tror att
en sådan "utmaning" eller vad man ska kalla det skulle vara bra för mig.
På flera plan, främst det terapeutiska kanske, men även det fysiska planet skulle
ju behöva en hårdkörning i en sisådär 12-15 år.
Gud nu har jag nog läst om ras-standard och ras-historia
så att jag kan köra en doktorsavhandling i Amstaff-vetenskap.
Jag blir såhär när jag får arslet ur vagnen, nästan nördig i min jakt
på kunskap om det som intresserar mig. Och ju mer jag lär mig och klarar
av att förstå, desto roligare blir det med resans gång.
Jag ska nog ringa uppfödaren idag eller imorgon och kolla när jag
kan kliva förbi och ta ett par paparazzi-bilder på miraklet.
Jag har inte berättat detta för alla än. Tur att de flesta inte vet att vi har internet igen.
Så att man kan berätta det i person så att säga.


Idag är det biblioteksdags. Jag ska kolla efter böcker med Barbro Börjesson
och så har jag sett en på nätet som heter:
American Staffordshire Terrier.
By:
Carrol Ann Johnson.



Nu ska jag droppa en världsbomb:
Cesar kan mycket, men det är INTE bara han som besitter kunskap
om hundar och deras beteenden. Som många tror.
Ungefär lika troligt som att jag skulle tro på allt den högerförvrängda
12-stegsfanatikern från USA dvs "Dr" Phil.
Dagens citat att leva för:

Har man kommit först bland miljoner spermier får man fan ta vara på livet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

och framförallt så det Cesar lär ut är inget han har hittat på utan hur en vanlig flock fungerar tillsammans. Så lite sunt förnuft hur hundar fungerar i det vilda tillsammans så kan man tillämpa det han lär ut själv. Det är ju naturligast för hunden. Har man det som en grund och sen tränar lydnad osv så får man en lugn och fin familjemedlem!

2009-12-06 @ 10:21:46
URL: http://trixiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0