sjuk.

Feber,ont i kroppen, skallbank.
Jag har det, Lina har det.
Leah har öroninflammation.
Milo mår bra.

Godnatt.


(förresten, jag skiter nog i att blogga mer,tror jag.)
Eller så är det sjukdomen som talar. Haha.

Slå på TV4Sport right now!

Korta och koncisa inlägg nu märker jag.

En pik:
Att du är lite speciell på att få fram det du vill Lina det hymlar
jag inte med, men att man inte ska kunna förstå vad du menar på din
blogg. (det senaste inlägget), det är för mig en stor gåta.
Men det är klart, det är precis som du själv skrivit och sagt.

Älskar dig Lina,
Leah & Milo.
Och givetvis mina föräldrar, bror,syster etc etc.

Play skate with the stats down.

Lina, du är en underbar mamma/sambo. Jag älskar dig.

WinterWonderLand

Snön föll strax efter att jag utgått från hemmet mot bussen
denna morgon. Vinterångesten gjorde sig märkbart påmind.
Snöblandat regn är nog närmare sanningen än bara snö.
Och vetskapen att Leah har hög feber gör ju sitt till.

Idag är annars en lugn dag. Inga möten eller annat tjafs inbokat.
Jag förlorade nyss mot Lina, på ett spel. Jävla skit.
Jag är en ganska dålig förlorare.
Tur att jag inte förlorar så ofta då.

Vi får hoppas att Linas syster Esmeralda kommer idag.
Varför får ni fundera ut själva...Lycka till.


Hej på ett tag. Hejpa.

Pest eller Kolera?

Fick nog det mest förvridna mailet nånsin förut.
Där fick jag reda på att jag diskret trycker ner 2 personer
genom den här bloggen. Och den ENDA anledningen till att
jag skapade denna blogg, var av den orsaken.

Förstår ni?
Vissa har ju jordaxeln så långt upp i röven att dem inte ens
märker att jorden snurrar. En fråga, varför?
Och personen garderade sig (som vanligt) med att skriva:
du/ni kommer ju bara neka till detta.
1 x 2= match!

Ok, detta jag nyss skrivit är ju indirekt menat till någon/ra.
Men annars, jag skriver ju mest om allt möjligt.
Jag håller NÄSTAN med dig, du skrev att det var väldigt konstigt
att det bara var DU som såg dem här pikarna och denna nedtryckning.

Jag håller med i första parten. Det ÄR jävligt konstigt att du ser saker,
speciellt sånt som inte existerar över huvud taget.
Håller du med?

Även om jag hade tyckt detsamma i din situation så hade jag nog
utövat det här lite mer än vad du gör:
Bättre fly än illa fäkta.

Men ibland blir det bara fel. Vissa tar ju efter sin mor, andra sin far.
Och i detta fall skulle jag välja det sistnämnda.
Nehej, en cigg och en chokladboll anyone?


(Hoppas på samma nattliga mys som igår)

Shaken, not stirred, what? Not disturbed, stirred, bitch!

Idag, en bättre dag. Inatt vaknade jag och Lina mitt i natten efter fotbollstittandet igår.
Låg och myste och hade det hur skönt som helst.
Jag gav Lina en halv-sovmorgon-typ. Till 8.30.
Milo var lite kinkig igår kväll. Precis som Leah var. Men väldigt lite kinkig jämfört med vissa barn.

För en sisådär 30 min sen kom vi in från en riktigt sweet höstpromenad på stan.
Vädret tillät det idag. Synd för Leah att hon somnade när vi skulle till lekparken bara..
..men känner jag mig & Lina rätt så sticker vi dit på eftermiddagen!

Min farsa har permis och njuter av friheten en aning hemma där jag kommer ifrån.
Tillsammans med mamma och brorsan. Strictly familia, fullt förståeligt.
Han berättade att han ansökt om att få komma till ett ställe i närheten här.
Ungefär en 30-40 min bort. Det vore ju super.
Att ha farfar runt hörnet. han skulle nog komma så ofta han kunde.
Eller, nja, så ofta jag och familjen vill iaf. Men eftersom det är MIN pappa/familj
så skulle han ju få flytta in och sova bredvid mig och Lina på golvet under sängen.

Man hamnar ju under sängen när man inte har ngn åsikt.

OBS, pik pik pik. Och det känns helt ok. Just pik (peak) piké för mig osökt in på Pique,
en spelare i Barcelona, vad fan sysslade karln med igår?
Full fart framåt för en utvisning eller? Tur att han bara fick ett gult kort.
Zlatan satt på bänken hela matchen. Kanske mer skadad än Guardiola och Laporta
vill uppge för oss nyfikna halvlabila fotbolls-psykopater?


Jaja, Lina has spoken på sin blogg. Upplyser härmed att det faktisk är hon som
skriver i sin egen blogg. Tänka sig. Konstig tjej det där.
Nej nu ska jag kolla hotmail och få se om det stod sådär med det där.
I know, Lina knows. You know.


Tack Sofie, vi saknar er häruppe. Hälsa de små trollen.
Och det stora trollet med.

Jajust det, fick reda på det där igår, det visste jag faktiskt inte.
Men men, nu vet jag.

va?

Ikväll slogs jag av hur fantastisk Lina är som mamma.
Hade jag hälften av hennes tålamod skulle jag kunna ta jobb
som när-färg-torkar-tittare åt typ Flügger Färg. <- OBSERVERA: Smygreklam
(Vi ska måla om i vardagsrummet, kan ju hoppas att ngn chef på bolaget kollar min blogg)

Back to basics igen, Lina, marktjänst med Milo. Han skrek, grät,snyftade.
Jag blir nervös i dem lägena, ibland. Men Lina har ju sina Mary Poppins-skills
och simsalabim-> Milo är nöjd. Va? Vad hände?
Jag misstänker skarpt att hon mutar honom med bröstmjölk när jag inte ser...

Jag fick reda på en sak som jag inte visste idag. Jag trodde det, men jag visste inte.
Sen kanske jag inte ska ranka källan till det som påståtts vara trolig men dock,tänkvärt.

Mitt ordförråd har jag blivit krediterad för. Likaså har jag jag anklagats för att favorisera.
Oh fucking no, stoppa pressarna, håll i hatten.

Jag skriver styckvis. Varför vet jag inte. Kanske jag har en framtid som kolumnist?

Just nu är Peter Stormare på tv. Och här stormar det. Både i vinden och i livet.
Fast blåsten i mitt och Linas liv kan nog mer beskrivas som svag kuling än storm.

Jobbade på ett företag en gång med en kille vars namn var just Storm.
Hm.
Nu vet ni det.

Styckat och klart. Nu ska jag invänta.. Valencia-Barcelona på Mestalla stadion som
börjar kl 22.00. David Villa mot vår allas Zlatan Ibrahimovic.
Det är nog guldkornet för denna dag.

Ps. Om ni bara visste hur übercool Leah har varit idag.

Från noll till hundra och tillbaka.

Regn,rusk,usch.


Idag bar det iväg till BVC, allt var bra.
Och det är allt jag skriver ut här.

Vi måste köpa vinterskor till Leah, Lina har tittat runt lite.
Hon kan ju inte frysa om fossingarna i vinter,
det lilla livet.
Annars har den här dagen varit som vanligt.
Man har ju vanliga dagar, det kan ju inte alltid vara full fart.
Även om Leah kan hålla låda.
Det har hon nog fått från mig, eller hur?

Jag och Lina har pratat lite idag om vad som händer runtomkring
oss själva och andra. Vilken soppa.
Jag skulle skämmas om jag levt som han har gjort.
För att sedan säga:
Nej, som han lever nu, inte hur han har levt innan.
Hur ska du ha det?
Ändrar du åsikt efter att ha träffat en dömd narkotikabrottsling?
Och inget ont om den tjommen, alla ska ha en chans.
Det sa jag även till din syster och kusin.
Men man ska kanske inte kasta skit på andra när man
själv vadar i detsamma. Am i right?

Som man bäddar får man ligga.

Men jag ska vara den större människan, jag hoppas verkligen
att det funkar med denna snubben, eller vad du än tar åt dig att göra.
Ha gärna kontakt med Lina.
Ni är ju trots allt syskon. Icke att förglömma, du kan ju meddela hemma
att vi inte är intresserade av ngn slags "bytesaffär" med en hundvalp.

Jag älskar min familj.

Over and....ZzzZz

Synsk?

Idag har vi haft besök. Hembesök av BVC.
Det gick som förväntat bra.
Hon tyckte att Leah var så lugn och trygg i sig själv,
och jag var inte sen att förklara att de flesta utbildade
människor Leah träffar säger likadant som henne.

Barn blir ju som sina föräldrar, och det ligger mkt i det.
Milo har inget att vara orolig för alltså.

Strax innan BVC kom, så hade jag gått och hämtat Leah
på dagis, och lyckats glömma vagnen.
Men det gjorde jag enbart för att jag uppfattade det
som att Lina skulle lämna den där.
Men nej.
Vi gick lite, sen bar jag våran dotter.
Hon är tyngre än vad man ser.

Och när vi kommer hem så har Linas syster Esmeralda kommit.
Vi pratar lite och röker, dricker saft och så.
Trevligt.
Jag har lärt mig att vissa människor vågar tro på sig själva den
här veckan, och stå för de dem sett och hört.
Och detta menar jag, från djupet av mitt hjärta,
varför tvingar man någon ta ställning som förälder?
Gentemot sin andra dotter?

Läs detta, ja du/ni.
Du/ni skriver ganska vidriga saker om någon som
din dotter/syster älskar.
En av er ser saker i min blogg, du tyder mina ord så
till den milda grad, att du ser pikar och annat.
Och detta vill jag/vi ha nära våra barn?

Dem vi sätter över allt annat?
Ska jag behöva förklara mig för någon som inte kan
hålla ett löfte, återigen, mot sin dotter?
Gällande hunden.
Och ska en mormor skrika och gapa åt fadern till hennes
egen dotters barn i hans hem?
Framför barnbarnet?

Ska vi verkligen gå in på detta?
Ska vi behöva skriva ut detaljer om vad som sagts?
Nej tack. Detta räcker.

Det är över nu, sluta.
Jag har förklarat för Esmeralda, vi orkar inte med detta.
Och jag har aldrig sagt ett ont ord om dig.
Att du är en liten jävla fjant, det står jag fast vid.

Min familj är långt ifrån perfekt.

MEN, kom ihåg, dem skulle ALDRIG bete sig såhär.
Och ALDRIG mot den jag älskar.
Och allra minst mot mina barn.
Fyfan.

Shape up, och håll garden där den skall vara.



detta förbannade fält!

För två sekunder sedan spydde Milo ner min jacka.
Rätt ner i luvan jag lagt "runt" honom när jag rökte.
Han åt.
Lite för mycket kanske, vad vet jag?
Hehe, lite kul var det iaf.

Jag vill åka utomlands. London låter perfekt.
Det är synd att kronan är som den är bara.
Jag hade velat gått förbi Picadilly Circus, Big Ben,
och eftersom London är i England, och England är kallt,
så skulle jag vilja haft den där Peak-jackan jag skrev om..
Hoppas nån läser detta och får för sig att börja fundera lite.

(Nu känner jag mig manad att förklara: Jag vill alltså att
ngn köper den
där jackan. Det var DET jag menade.)

Hemskt att jag ska behöva förklara vartenda ord jag säger,skriver eller ens andas om.
Men sådan är denna plats vi kallar jorden. Misstro är en egenskap man skapar hos sig själv,
genom erfarenhet och praktisk utövning av kvalificerat skitsnack.

Stundtals i mitt liv hinner jag fundera på lite mer, ja vad säger man?, seriösa frågor
gällande mig och mitt. Och det är i de stunderna jag inser min otroliga lycka att
få vara välsignad med 2 underbart vackra barn.
Som vi skall uppfostra och lära vad vi kan, vad vi vet, vad vi har sett och upplevt.

Och jag har en bra känsla, det känns för första gången i mitt liv som att detta kommer funka.
Visst, jag har mycket jobb kvar, och jag kommer nog aldrig bli klar med mig själv.
Men jag har mina erfarenheter att vila mig emot när livet blir tufft.

Och det kommer det nog att bli. Det KOMMER det GARANTERAT att bli.


Jaja, nuff said.
Om en dryg månad kommer morsan&farsan+bror. Kul.
Farsans anstalt har haft det lite drygt med mycket interna uppgörelser,
tjafs överlag. Jag skänker honom en tanke, ofta.

Sådär, nu ska jag vara med Milo. Så..skit på er.





Peak performance.

På tal om rubriken jag använder:
Svart jacka, hur snygg som helst.
Pratade om den förut med Lina, men den var
lite dyr, 6.800, och nja. Kanske inte.


Idag har varit en bra dag. Bättre än vanligtvis iaf.
Terapi. Men ni vet ju att det är tisdag idag så.
Och det ger mer än jag erkänner.
Ibland får man ju svälja stoltheten och faktiskt se
på saker som dom är, på riktigt.
När jag gör det, så inser jag hur mkt jobb det är att
sortera den skuld som jag bär på.
Skuld & skam.

Men detta lämnar jag till experten. (min terapeut).

Milo sover. Milo mår bra.

Leah har haft en lite dåligare dag.
Hon sover också.

Imorgon, ja imorgon, då är det sveriges sista landskamp
med Lasse lagskräck vid rodret.
Om inte det laget spelar oavgjort mot det andra som
måste göra 3 mål medans vi ska göra 6 och bla bla...bla.
Tack Nilsson,Daniel Andersson, och inte minst, och absolut
inte störst (till längden sett) Henrik Larsson.

Tack!

Henke som förbundskapten?
Självklart. Om inte Guus Hiddink är ledig förstås.
Det vore en våt dröm att få se Hiddink förvandla
Rasmus Elm till en ny Xavi.
Eller att få se Zlatan faktiskt få bollar längs marken.
Och snälla SvFF... 4-3-3 system.
Ge spelarna utrymme och lite fria roller.

Vi har kvalitativa spelare med bra förståelse,
låt dem löpa, låt dem försöka.
Funkar inte det, kan vi börja försvara oss och leva
på kontringar till nästa århundrade igen.

Mon amie, ma vie!

Detta är till min syster, på franska.
Merci ma sœur, nous manquez et je vous aime!

Och rubriken betyder: Min flickvän, mitt liv.
Det andra får ni väl googla fram eller vad fan som helst era nyfikna jävlar.
Milo mår bra.
Jag har bestämt mig för att inte skriva ett skit vad som händer
kring mina barn här. Bara det ytliga vardagslivet.
De andra minnena delar jag/vi med de som har gjort rätt för sig.
Och detta är ingen pik, det är inte ett skit.
Jag säger gärna som det är. Men lämnar ogärna ut namn.
Kalla det yrkesskada eller något.

Så länge det inte rör sig om "bra" saker.


Tur att du kan "kärlekens språk" syrran.
Så slipper iaf du googla.
Men:
Avez-vous oublié mon numéro?



Undisputable victory!

Jag har min flickvän, mina barn.
En något förändrad flickvän (läs mogen, vuxen
och även ansvarstagande mamma)
Och det duger för mig.

Och ojdå hoppsan, det duger för henne att vara med mig.
Se på själva fan. kors i taket vad skriver människan?

Hur kan man vilja vara med någon, som för en del utomstående,
långväga "livskommentatorer", framstår som en människa
som lever i ett psykosliknande tillstånd dygnet runt?
Jag har svaret ladys and gentlemens:
Det är tre ord.
Kärlek, ansvar, förståelse.

Idag bakade jag en kladdis (kladdkaka).
Med ljus sirap som den hemliga ingrediensen som inte är
så jävla hemlig nu kom jag på.
Och jag hade även två ägg där i.

Det för mig osökt in på att någon långt bort någongång
sa, nämligen att vi (jag&sambon) behandlar våran dotter som
ett ägg. Ungefär curlingförälder-style.
Jag måste tyvärr meddela att så inte är fallet.
Våran dotter som du inte känner, klättrar, springer, ramlar,
hoppar, slår sig, varje dag, hela tiden.
You brought this on yourself.


Kladdkakan? Den var utsökt.

Jag skulle aldrig ha bakat den om jag inte visste att jag
vet vad jag gör. Jag är sån. Alltid en (bak) tanke med det
jag gör. Ordvits anyone?





camera,lights, action!

Min Milo.
Eller rättare bestämt Milo Michael Karlsson.

Kanske vi skall lägga till ett Ove också. Efter min farfar.
Vi diskuterade det, kommer inte ens ihåg utgången av den
diskussionen. Hm, jaja.
Namnet Michael, det kommer från min far, tillika Milos farfar.
När jag tänkte på namnet så ville jag inte göra som dem
gör i sydligare breddgrader, nämligen döpa sönerna eller barnbarnen
efter far/farfar. Men ett mellannamn funkar ju finfint.

Men Michael -> Milo. Perfekt.

Jag har vunnit en tävling!
Jag kan numera titulera mig själv som:
Världens äckligaste människa.
Yes.
Inte alla som vinner den tävlingen.
Men det finns ju gott om kandidater.
Vet inte varför jag vann, jag hittar ju till duschen i
stort sett varje dag, så inte därför.
Jag är nog dubbelt så fåfäng som Lina.

Men men, man kan ju vara äcklig för det.
Bara så juryn vet:
Hon skickade ett sms, till er båda btw.

Jag ringde till de jag håller kär, Lina gjorde likaså.
Plus några sms till typ, ja, er.

Jag tycker det bara är tråkigt att du fortsätter fast du
inte gör sådant här offentligt. Det skrev du ju.
Och ja, jag skulle inte skriva mer, skrev visserligen det i den
förra bloggen men iaf. MEN, det tråkiga är ju att du
grundar dina åsikter på något DU inte vet.
DU vet inte HUR det gick till.
Vad som sades, vad som gjordes.

Varför beter du dig såhär? Mår du dåligt?

Jag vet iaf vart jag har mina nära och kära.
Fast det är klart, hemma hos oss kanske vi visar
kärlek på ett annat sätt, vad vet jag?

Tappa inte din hrm...respekt, för Lina.

Men tänk på att allt går åt båda håll.

Dansken sparkade oss rätt i kongeligheten.

Satans helvete är ord som skulle kunna passa in här.
Men men, för att försöka vara kvar på denna inslagna väg jag
för cirka 8 månader slagit in på så... Grattis Danmark.
Lycka till och spendera VM-biljetten och upplevelsen klokt.


Milo äter just nu. Våran lille kung. Jag passar Leah lite mer nu medans
Lina tar Milo. Såklart inte 50/50 men likväl och än dock.
Va?
Lite omskakad av barnafödande och hormonrusningar, och icke
att förglömma, förlusten för en dryg halvtimma sedan.
Tittar jag en sekund på mina barn, så är fotbollen glömd.
Den är nerstoppad längst ner i jordkällaren, bland allt annat unket.



Tröttheten smyger sig på nu.


Vi är välsignade jag och Lina. Två fantastiska barn. Två liv.
Som vi skall vårda, och skapa en framtid tillsammans med.
Tvåbarnsfar innan jag är 25.
Jag skulle kunna skriva ett 22-sidor långt tacktal till kvinnan i mitt liv.
Men jag tycker det är bättre att skippa orden, och visa det i handling istället.
Och jag är tacksam, att jag får vara nära henne, så jag kan visa det i handling.
Det är även det en välsignelse.

Leah & Milo. Hehe, det låter som en romantisk tecknad Disney-film.
Nästan som Lilo & Stitch. Kanske det inte var Disney men men...

Min gamla farsgubbe (47) blev vald till chef för avdelningen på sin anstalt.
(
Ska tillägga att han inte arbetar där. Han har bara betald kost och logi ett bra tag framöver)
Han är verkligen en "people´s person".
Jaja, nu är det sängen, jag och Lina har bytt sida.
Och kan ni tänka er? Lina bestämde faktiskt det. Oj!

Goodnight and piss off!

Milo!

Igår eftermiddag står jag och bakar chokladbollar.
Klockan är ungefär 14-30.
Lina hade väldigt ont, och hon klagar sällan.
Lina ringer förlossningen som låter henne avgöra själv.
Inte så jättesmart då Lina har en tendens att pressa sig hårt.

Men.
Taxi rings in runt 15.15. Jag meddelar min mamma
att saker kanske är i rörelse.
Inne vid förlossningen runt 15.50.
Väntar på personal.
Lina är öppen. Helt öppen!
Det blir fart på både barnmorskor och oss.
Jag är nu lite nervös.
Lina har tok-ont.

(Detaljer om själva förlossningen tänker
jag inte skriva här. Det har ni inte med att göra.)

Kan skriva att Lina klarade detta utan bedövning what so ever.
Och det är jag stolt över. Min Lina = Superwoman !
Milo föddes alltså på cirka 12-13 minuter.
Sug på den du.
Hon är som gjord för detta.
Och vilken vacker grabb det är.
Han kommer att bli, precis det han vill bli.
Han och Leah är utan tvekan mitt liv.
Min enda anledning att finnas till stavas: min familj.
Det finns så mycket att skriva, men av respekt för mig och Lina
och givetvis barnen tänker jag spara de minnena för mig själv.
Inom familjen.
Däremot kan jag skriva hur galet stolta mina föräldrar blev.
Och gissa vem som fick veta först?
Min mamma. Nyfiknare farmor får man leta efter.
Jag antar att virknålarna slår gnistor i detta nu.
Och pappa, dubbelfarfar vid 47 års ålder.

Jag kommer inte ihåg ordningen men jag vill
tacka alla som gratulerat oss.
Syrran, Min farmor och farfar, Linas pappa Kaarlo.
Och såklart Linas mormor Inga ifrån Hudik.
Min pappas kusin Åsa pratade jag med idag.
"Åh herregud så vacker"-sa Åsa när jag skickade ett mms.

Så sant. Min son, Milo. Världens sötaste grabb.
Usch, börjar nästan tjuta nu..

Och ett stort tack till Esmeralda som passade Leah under denna tid.
Det var hur snällt som helst.
La Leah på kvällen (först utfodring så klart),
sen upp och lekte, till dagis.
Hämtade på dagis. Lagade en jättegod middag
för att sedan följa med till lekparken så att Leah
skulle få gunga lite och så.
Tack Esmeralda. Tack.

Jag var lite orolig först hur det skulle bli.
Men när jag såg honom, då visste jag.
Det kommer bli excellente!

Nu är vi en "riktig" familj.

Hoppas att jag inte glömde någon nu...


Såklart jag gjorde...Min bror Viktor. Tack!

C´mon.

Idag har det nog regnat hela dagen.
Trots att vädret bestämt försökt få mig
och min lilla familj att stanna hemma så valde vi
att åka ner till city och hyra 3 filmer.

(I skuggan av värmen. Burn after reading, och sedan Blood Diamond på Blu-Ray)
Jag kan säga som så, jag grät inte under "I skuggan av värmen"...
.. Jag grät efteråt när jag ställde mig och rökte. Som fan.
En klart sevärd svensk film. Verklighetsbaserad.
Och vi ska inte ha ett barn till, uppenbarligen. Lina är skengravid.
Och all denna stress. Denna maktlöshet. Livet är tufft men lärorikt.
Det är ändå bättre en första gången. Tro mig. Då var jag livrädd.
Nu är jag lite nervös.

Allt blir nog bra. Vi brukar ju klara motgångar och utmaningar.
En del bryter ju för betydligt mindre.
Jag är stolt över att kunna leva tillsammans med en ytterst begränsad
ekonomi, en liten lägenhet, med ett barn. 24 timmar om dygnet, tillsammans,
i samma rum. Och detta får vi att gå runt. Tillsammans.
Jag har bestämt mig. Jag ska skita i all yta. All den där skiten som flyter omkring
långt långt bort där ingen vet vad som är vad. På riktigt.
Jag har ju de facto en familj att fokusera på. Med tillökning om... Ja det är ju upp
till Lina. Ungefär, kanske, eller? Nervös var det.

Min 1:a familj, eller hur jag ska uttrycka mig, ska komma upp hit.
(Testa själv när du/ni fått barn hur lätt det är att prata om sina föräldrar
i familj-form.)
Pratade med farsgubben och vi kunde ganska snabbt konstatera att denna månaden
inte blir speciellt tillgänglig för familjebesök. Så vi slog en månad framåt i kalendern
och bestämde oss för November.
Det ska verkligen bli skitkul att få träffa både han och mamma (kanske brorsan också)
igen, så snart igen. Det var ju nyss vi var där.

Kul för Lina med. Mina föräldrar håller henne väldigt högt.
Men den jag tycker det ska bli roligast för, det är såklart Leah.
Och våran nyfödda, men jag vill inte sätta troll i graviditeten, skitsamma.
Vi ska ha barn snart, jag är inte maktlös..Jag är inte maktlös..
Runt den 17:e nov. Jag kan tycka att det är synd på så vis att inte
Leah får mer tid med dem. Det är bra människor.
Och jag håller dem högt. Dem har gjort allt för mig.
Nu blev det lite väl mycket hyllningar, skitsamma min blogg.
Sluta läs om ni inte tycker om den. Jävla film. Det är filmens fel,
nu vart jag ju blödig.
Godnatt!

Hörna Almería.

91:38.
Dem missar... Phew..

Och matchen är i slutskedet, Zlatan lyckades inte med
bedriften att göra mål 6 matcher i rad.
Men dem vann iaf.
Barcá gjorde en okej match.
Men mycket stämde inte denna dag.
Jaja, även solen har sina fläckar.

Och det här skrev jag igår men datorn misshandlar
mitt psykiska välmående med sina fruktansvärda
abnormaliteter och diverse cp-döds-ryck.

Zlatan Ibrahimovíc blev 28 år igår.
Grattis.

Nu är det mat sen är det gummistövlar till Leah som
är på tapeten så att säga.




Life, just good old life.

Nu kan väl ändå barnet komma?

postgång och skatevagn.

Lördag. Ännu en. Undrar just hur många lördagar jag upplevt?
Nuförtiden minns jag ju iaf vad jag har gjort. Det gjorde jag sällan förut.
Iof spelade nog inte veckodagen in speciellt mycket i det resonemanget.
Så vi lämnar de tankarna för stunden.
Ikväll möter Barcelona inga mindre än Henok Goitoms Almería.
Kl 20:00 är tiden för drabbningen. Skådeplatsen är såvitt jag vet Camp Nou.
Jag gillar att ligorna dragit igång igen. Jag kan nästan njuta av att titta på
fotboll mitt i serielunken som så många hatar.
Eller dem flesta tycker ju bara om de stora matcherna. Typ "El Clasíco".
Även jag gillar ju såklart den typen av fotbollsgodis.
I serien får man ju uppleva lagets uppträdande och uppbyggnad.
Det kan hända mycket på en hel säsong. Ikväll, ikväll gör den långe mål igen.
Vågar du satsa på motsatsen?
Men nu till det viktigaste:
Leah har åkt "skate-vagn".

Vi var på den lokala skateparken som för övrigt är i betong och
Leah fullkomlig älskade att åka i deras mini-bowl.
Kanske ska skita i uttrycken och namnen på ramperna.
Anyway, hon njöt verkligen.
Vi kan nog konstatera att gungorna hamnade några pinnhål ner nu på hennes
10 i topp-lista.
Det blir ett återfall..hrm, återbesök där snart.
Idag ska jag posta lite brev (som jag inte skrivit ännu) till min farsa.
Och till mamma. (Pappa sitter ju som bekant på anstalt, men är fortfarande gift
med mamma) Meningen med breven är kort på Leah som jag ska lägga där i.

Farmor kanske får ett också. Min farmors mor har jag fått adressen till och hon
skulle nog bli tokglad om hon fick ett brev från mig.
Och ett brev slår ju sms och mail vilken dag i veckan som helst.
Mottagaren märker ju då att man har lagt ner lite energi och kärlek
med ett brev. Eller så tycker iaf jag.

Nu låter jag Lina sova lite. Hon behöver det.
Jag börjar bli nervös nu. På måndag ska vi ju ha barn.
Ni kanske märker att jag undviker att skriva om min gissning.
Undra varför?


Just det. Syrran din lilla "attention craver", du får givetvis ett kort du också.
Nu slipper du skriva en kommentar =)

Karlsson, Karlsson Världens bästa...

Idag har vi varit på IKEA och köpt en tavla till vardagsrummet. Skitsnygg.
Och ett par plastskålar för 12:- till Leahs äta-mat-helt-ensam-träning. (hängde ni med?)
Plus en takplafond till hallen.
Tavlan lyfte hela rummet.
Och Leah har varit på dagis och härjat under tiden för våran shopping.
Nu badar den lilla gullungen med sin mamma. Hon gillar badningen. Den äger.
Inatt skall vi ha barn. Det kommer ni väl ihåg?
Vi får se om jag har rätt. Eller, NI får se att JAG HAR rätt.
Skatteverket sket sig den där dagen. Men dem finns ju kvar på måndag.
Ska kolla in deras sida och kolla upp det där med efternamn och dess regelverk.

Leah heter ju redan som mig, till min stora glädje,givetvis. (Och NEJ detta är ingen pik)
Och samma namn kommer ju gälla för våran lilla i Linas mage. Och mamma Lina med såklart.
Vad bra, alla ska ha samma tröja när vi spelar i samma lag.
Jag menar, det skulle ju se skumt ut om två DIF-spelare skulle ha Real Madrid-tröjor.
Enda skillnaden är väl tröjor VS namn. Men skitsamma då. Jag har relativt intelligenta läsare.
Det är ju likadant överallt.
Vissa drar upp snittet, och vissa drar ned det.
Och vem är jag att påpeka detta? Det är bara en åsikt, en åsikt bland alla andras.
Det enda som diffar lite är väl att jag har en slags "veto-rätt" i min familj.
Likaså Lina. Och det har ju inte alla ni som läser. Dock ger jag era synpunkter en
stund för eftertanke. Och väljer sedan vad jag gör med den.
Kanske papperskorgen, eller vart man nu kastar idéer och åsikter. Kanske finns någon typ
av "akademisk-komposthög".
Eller så finner jag just Ditt förslag eller Din tanke så användbar att jag använder den
i min vardag precis som Du har gjort.
Nej, nu funderar jag på glass och fruktcocktail. Chokladsås? Givet.
Man lär ju passa på lite nu när man bara har ett barn. Sen blir det gröt på morgonen
så man står sig hela dagen. Nu, nu har man ju fan nästan semester.
Jajustdet. Helvete, ironi fungerar ju inte på internet. Och jag har överkonsumerat
chokladbollar på ett sätt som skulle få hela den här festen efter Ramadan att verka som
en tisdagslunch hos Bulimikerförbundet.
God natt. Imorgon är jag och Lina Karlsson på sjukhuset och fixar o trixar fram en grabb.
En liten Karlsson på taket.

Draft: Okt. 1, 2009

Fortfarande inget barn...
Mitt tips var ju som bekant natten mellan fredag och lördag.
Vi får se om det håller.

Har precis tittat på "Inlåst" på TV4.
Ganska bra, noterade att de bytt ut lite möblemang för
tv-programmets skull. Det antar jag iaf då anstalten inte längre
används.
Dem har ju en ny stor i samma stad.
Men plitarna var inte heller några som jobbade där då.
Jag satt ju där för 4 år sedan.
Det (om jag ska vara ärlig)rev upp lite mer känslor
än vad jag trodde. Hm, jaja. No biggie.

Djurgården körde över Frölunda på bortamark.
1-5.
Det fläckfria resultatet får avsluta en annars rätt
skum dag. Ingen jag skulle vilja rama in men dock ingen
jag skulle kasta i soptunnan heller.





RSS 2.0